زن ذليل ها به بهشت مي روند!+حتمآ بخونید

فرمان دين براي افزايش محبت در زندگي و دوري از طلاق هاي عاطفي

«آمار طلاق در کشور بالاست». اين جمله نگران کننده براي شما آشنا نيست؟ حتما بارها و بارها اين خبر را از زبان مسئولان شنيده ايد؛ اما آماري که به صورت رسمي يا غير رسمي اعلام مي شود مربوط است به مواردي که ثبت محضري شده اند. اگر آمار طلاق هاي عاطفي را هم به آن اضافه کنيم، بايد بيش از اينها نگران باشيم. آن طور که روانشناسان تأکيد دارند آسيب هاي فردي و اجتماعي ناشي از طلاق عاطفي به مراتب بيشتر از طلاق رسمي است و بايد جلوي اين فاجعه را در خانواده ها گرفت. کارشناسان براي حل اين معضل راهکارهاي بسياري ارائه مي دهند که اگر بخواهيم آنها را دسته بندي کنيم. به قوانين اسلامي مي رسيم؛ دستوراتي که در آخرين کتاب آسماني سيره ائمه معصومين (عليهم السلام) براي داشتن رابطه عاشقانه به زن و شوهر توصيه شده است.

ادامه نوشته

بر اساس آمار بدست آمده ازدواج های عاشقانه عاقبت ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و مشاور برتر کشور گفت: طبق تحقیقات دانشکده شهید بهشتی تهران، 86 درصد ازدواج‌های عاشقانه و عشق‌محور نافرجام شده‌اند.
 
حمید حبشی به صورت ویدئو کنفرانس در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در همایش «نکته‌های عسلی برای ازدواج موفقیت‌آمیز»، اظهار کرد: موفقیت در زندگی طبق بروز دیدگاه‌های مثبت یا منفی فرد در زندگی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نگرش‌های منفی آثار بدی در زندگی انسان دارند، افزود: موفقیت در یک ازدواج به برداشت‌ها و گذاشت‌های فرد وابسته است به طوری که اگر فرد برای بهره بردن از زندگی ازدواج کند نتیجه مطلوب نیست اما اگر برای تامین کردن زندگی خود ازدواج کند موفق‌تر می‌شود.

مشاور برتر کشور با بیان اینکه نگاه برخی از جوانان به تشکیل زندگی مشترک رسیدن به نعمت اما بدون زحمت است، خاطرنشان کرد: افرادی که چنین دیدگاهی دارند از ازدواج و تشکیل خانواده در هراس هستند.

وی داشتن این نوع نگاه به زندگی را موجب ساقط شدن از خوشبختی خواند و افزود: زندگی مشترک جای رکود و لمیدن نیست بلکه فرصت مناسبی برای رشد و ارتقا است.

حبشی با تصریح بر اینکه نگاه زوجین به زندگی نباید مصرف‌محور باشد، اذعان کرد: هدف از زندگی مشترک باید تولید و ایجاد باشد.

وی با اشاره به اینکه برای پایه‌ریزی یک ازدواج موفق نیازمند شاخصه‌هایی هستیم، تصریح کرد: درگیر شدن احساسات با عشق ما را از توجه به این شاخصه‌ها دور می‌کند.

این استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه طبق تحقیقات دانشکده شهید بهشتی تهران 86 درصد ازدواج‌های عاشقانه و عشق‌محور نافرجام شده‌اند، اذعان کرد: توجه به سن ازدواج و سن طرف مقابل، زیبایی، اشتغال و اقتصاد، میزان مهر و انس، سطح خانواده‌ها، فرهنگ‌ها، اخلاق و ایمان، عقیده‌ها و ... می‌تواند از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای یک انتخاب موفقیت‌آمیز باشند.

وی قدرت فائق آمدن بر مشکلات زندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های ازدواج در دختران خواند و گفت: دخترانی که با سن کم ازدواج می‌کنند باید آموزش تحمل در زندگی و فایق آمدن بر مشکلات را بگذرانند.

حبشی از خانواده‌ها خواست تا با مطالعه و شناخت بیشتر از محیط و فرزندانشان آنها را در یک انتخاب درست یاری کنند.

مسئول واحد خواهران نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز هدف از برگزاری همایش مذکور را آشنایی هر چه بیشتر جوانان در انتخاب معیارهای مناسب برای تشکیل یک زندگی مشترک عنوان کرد.

سمیه علیپور با بیان اینکه ازدواج آسان، آگاهانه و به‌هنگام در دوران دانشجویی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای جوانان این مرز و بوم است، افزود: به همین منظور دفتر نهاد رهبری برای حمایت از امر ازدواج هر سال اقدام به برگزاری مراسم جشن ازدواج دانشجویی می‌کند.

وی با اشاره به اجرای سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس در همایش مذکور ابراز کرد: حضور فیزیکی اساتید برجسته در دانشگاه‌ها با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه است که از این طریق در صرف بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

این مسئول، از اکران فیلم‌های مشاوره‌ای، سینمایی و مستند به صورت دو بار در ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و متذکر شد: تماشای این برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان رایگان است.

آیا الزاما باید شب عروسی اولین رابطه جنسی هم باشد

شب عروسی

شبی که از سن ۶ سالگی به آن فکر میکنیم ، شبی که تا قبل از آن به آن می اندیشیم و شبی که پس از سپری شدن آن تا پایان عمر از آن یاد خواهیم کرد برای خود برای همسر و فرزندان و ….شب عروسی شبی است که در آن دو نفر هستند که همه مایلند این دونفر را ببینند شما و همسرتان شب عروسی شبی شاد شبی زیبا و البته پر از استرس برای یکی از آنها وشاید هر دوی آنها .

اگر قصد دارید در شب عروسی تان این استرس را کاهش دهید بهتر است در  شب عروسی فکر رابطه جنسی را از ذهن خود بیرون کنید شما به هدفتان رسیده اید و یک عمر وقت دارید که به این رابطه بپردازید اولین رابطه جنسی مهم ترین رابطه جنسی شما خواهد بود .دختران از اولین زابطه جنسی می ترسند چرا که در اولین رابطه جنسی پرده بکارت آنها از بین خواهد رفت فکر به این قضیه خودش استرس آور است حالا اگر قرار باشد این اعمال شب عروسی انجام شود این استرس از ابتدای روز تا پایان شب ادامه دارد.

آیا الزاما باید شب عروسی اولین رابطه جنسی هم باشد ؟

پاسخ منفی است هیچ الزامی وجود ندارد که در شب عروسی اولین رابطه جنسی انجام شود،خستگی زیاد ، استرس زیاد و از همه مهمتر ترس جنس مونث از برقراری اولین رابطه خود به اندازه کافی لازم است تا از کیفیت رابطه جنسی بکاهد ،پس پیشنهاد من به شما محدود کردن رابطه جنسی خود به یک معاشقه کامل و پر از احساس در شب عروسی است.

ادامه نوشته

در مورد رابطه جنسی با طرف مقابل چگونه صحبت کنیم

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

زوج ها معمولا در زندگی های زناشویی که محکوم با شدت و تکرار رابطه  جنسی است سردرگم می شوند. اما به عقیده دکتر کیمبرلی شارکی درمانگر جنسی این یک خبر خوب است. واقعیت این است که، "مسائل جنسی در زندگی های زناشویی خوب و موفق معمولا قابل حل هستند." اما باید در مورد رابطه  جنسی با همسرتان صحبت کنید. در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که برای حرف زدن در این رابطه با همسرتان کمکتان می کند.

1 - هیچوقت در تختخواب موضوع را به میان نکشید

درست قبل و بعد از رابطه  جنسی، اصلا زمان خوبی برای بررسی اشتباهات و عملکرد جنسیتان نیست. دکتر شارکی می گوید، "در این زمان همه ما بیشتر از زمان های دیگر آسیب پذیر هستیم." علاوه بر این، اتاق خوابتان و مخصوصا تختخوابتان، باید محل آرامش شما باشد نه محلی برای ایراد نارضایتی ها. باید محلی دلپذیر اما خنثی برای این منظور پیدا کنید، مثل یک رستوران یا کافی شاپ که به اندازه کافی برای ریلکس کردن رمانتیک و آرامش  بخش باشد.

ادامه نوشته

طریقه عوض کردن رمز عبور در یاهو

عوض کردن رمز عبور در یاهو

یاهو خود آشنا می شوید.

برای عوض کردن رمز عبورمراحل زیر را انجام می دهیم:

۱) رفتن به سایت اصلی یاهو www.yahoo.com

۲) به سایت یاهو وارد می شویم در سمت چپ این سایت لینکهایی به رنگ آبی وجود دارد روی کلمه My yahoo کلیک می کنیم.

۳) بعد از اینکه وارد این صفحه شدیم در قسمت چپ صفحه ID و Password فعلی را وارد میکنیم و بر روی sing in کلیک می کنیم

۴) در بالای صفحه ای که می آید روی گزینه Account Info کلیک می کنیم

۵) در این صفحه در قسمت password رمز عبور فعلی را وارد میکنیم و Continue را کلیک می کنیم

۶) به صفحه ای وارد می شویم که می توانیم رمز عبور را تغییر دهیم .

۷) در قسمت Old password رمز عبورقدیمی را وارد میکنیم در دو قسمت بعدی که new password...می باشد رمز عبور جدید را وارد می کنیم

۸) save را برای ذخیره کلیک می کنیم

۹) در صورتی که با این قسمت کاری نداشتید حتما با sing out خارج شوید !

اس ام اس های توپ مخصوص شب یلدا

بیا تا در بلندترین فرصت شبانه از هزار رنگی پاییز به یکرنگی زمستان برسیم
::
::
یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت.
یلدایتان مبارک
::
::
باور به نور و روشنایی است ، که شام تیره ،از دل شب یلدا
جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد
یلدایتان مبارک
::
::
شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر
زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر
شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق
رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق
شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد
::
::
تو دلداری چو من دیوونه داری / تو مجنونی چو من بی خونه داری
شب یلدا مرا دعوت کن ای دوست / اگه تو یخچالت هندونه داری !
::
::
فریاد کشیده هر دو جیبم جانسوز / با دیدن نرخ هندوانه دیروز
یلدا تو کمی دیر تر امسال بیا / یارانه برای تو ندادند هنوز !
::
::
با تو من عزیز عشقم دیگه هیچ غمی ندارم
واسه ی همیشه ی عمر،عاشقونه دل میذارم
با تو یلدا پره عشقه،عشقی از جنس عزیزش
که نمیتونه بگیره کسی از دل،عشق پاکش . . .
::
::
هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم
و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها
یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ،شبهایتان ستاره باران!
::
::
هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم
و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها
یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ، شبهایتان ستاره باران . . .

ادامه نوشته

تسهیلات 9 گانه برای ازدواج جوانان

سید باقر پیش نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، به ظرفیت‌های موجود در قانون در راستای ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: دراین بسته 9 گانه پیشنهادی اولین پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان در راستای ارائه تسهیلات به جوانان درجهت ازدواج آسان آنان، بحث مسکن جوانان است که طبق ماده 3 قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب 1384 مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد شده است تا وزارت راه و مسکن با استفاده از ظرفیت‌های اعتباری زمینه احداث واحدهای مسکونی کوچک با 50 متر مساحت را برای واگذاری موقت به صورت سه ساله و اجاره‌ای برای جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند، فراهم کند. دراین فرصت می توانند برای مسکن دائم خود چاره اندیشی کنند.

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیل ازدواج جوانان به هر استان

ادامه نوشته

راه مبارزه با آلزایمر

اسیدهای چرب امگا- 3، اسید های چرب غیر اشباع هستند که در بدن ساخته نمی شوند و می بایست از طریق رژیم غذایی (مانند ماهی ها و تخم کتان) و یا مکمل های غذایی در اختیار بدن قرار گیرند.

سه اسید چرب معروف از خانواده امگا- 3 عبارتند از:

آلفالینولنیک اسید (ALA)

ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

اسیدهای چرب امگا- 3 در هر مرحله از زندگی ضروری اند. این اسیدهای چرب در تنظیم کلیه عملکردهای فیزیولوژیک بدن از جمله در سیستم قلبی - عروقی، تولید مثل، ایمنی، عصبی، بینایی، پوست و اسکلت به کارمی روند.

بر اساس مطالعه ای كه در نشریه انجمن آلزایمر به چاپ رسید، مصرف اسیدهای چرب امگا- 3 به ویژه نوعی اسید چرب امگا- 3 موسوم به دوكوزاهگزانوئیك اسید (DHA) موجب بهبود حافظه و یادگیری در سالمندانی می شود كه مبتلا به اختلالات شناختی هستند.

در این بررسی مشخص شد كه دریافت DHA به مدت 6 ماه با بهبود حافظه و یادگیری در سالمندان مبتلا به اختلالات حافظه همراه است. پایین بودن سطح DHA موجب كاهش عملكرد شناختی در سالمندان مبتلا به آلزایمر می شود و بالا بودن سطح این اسید چرب خطر ابتلا به آلزایمر را كاهش می دهد.

در بیماری آلزایمر ضایعاتی به نام پلاک در مغز تشکیل می شوند که ناشی از تجمع غیرطبیعی پروتئین هایی به نام "بتا آمیلوئید" در مغز هستند. این پلاک ها برای سلول های مغزی خاصیت سمی داشته و در نهایت منجر به بیماری آلزایمر می گردند. تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا- 3 مانع ساخت این پروتئین ها در بافت مغز می شوند.

دوران سالمندی در صورتی که با سلامت جسمی و روانی همراه باشد، می تواند یکی از رضایت بخش ترین دوران زندگی هر فرد محسوب گردد، اما متاسفانه در این سنین اغلب افراد دچار کاهش توانایی جسمی، ابتلا به بیماری های مزمن از قبیل بیماری های قلبی – عروقی و دیابت و همچنین مشکلات روانی می شوند. رژیم غذایی نقش مهمی را در سلامت و طول عمر ایفا می کند و در این بین اسیدهای چرب امگا- 3 در حفظ سلامت عمومی بدن و پیشگیری از بسیاری بیماری های تحلیل برنده مربوط به سالمندی نقش عمده ای دارند.

عکس العمل بی نظیر این مرد! +تصویر متحرک

 

     مرد! +تصویر متحرک

طرح«ازدواج آسان» در دانشگاه‌ها

غلامرضا خواجه سروی، با بیان اینکه این طرح با همکاری خیرین، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح هزینه‌هایی که دانشجو باید برای ازدواج مثل هزینه‌ سالن، شام و هزینه‌های شروع زندگی بپردازد، توسط خیرین فراهم خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این طرح تا آنجا که ممکن باشد از امکانات دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به طرح ازدواج دانشجویی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: ازدواج دانشجویی طرح بسیار خوبی است، اما تعداد آن پایین و به نوعی یک کار سمبلیک و نمادین است.

خواجه سروی با بیان اینکه طرح «ازدواج آسان» ادامه همین طرح است، گفت: با این تفاوت که در این طرح بیشتر از امکانات خیرین استفاده می‌شود.

معاون وزیر علوم در پایان با بیان اینکه این طرح پیشنهاد خود خیرین بوده است، افزود: برخلاف طرح ازدواج دانشجویی این طرح به شکل دائمی اجرا می‌شود و به این شکل نیست که سالی یک بار مراسم برگزار و تمام شود.(ایسنا)

نخستین جانبار جنگ تحميلي به شهادت رسید +عکس

به گزارش واحد مركزي خبر ، شهيد محمدرضا ساكي پور در آغازين روزهاي دفاع مقدس در سال 59، نخستين كسي بود كه با اصابت تركش گلوله هاي توپ بعثي ها به شهر دزفول، به درجه جانبازي نائل آمد.

 محمدرضا ساكي پور جانباز قطع نخاع 70 درصد كه به دليل ضايعات شديد مغزي نخاعي در ICU بيمارستان در حالت اغما بستري بود ديروز دعوت حق را لبيك گفت و به ديار معبود شتافت.


                  جانباز حاج رضا ساکی پور                          جانباز حاج کریم ساکی پور

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهید بزرگوار روز یکشنبه هفتم آبان ماه جاری، ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح از درب منزلشان به نشانی دزفول خیابان مدرس نبش خیابان بوعلی به طرف گلزار شهیدآباد انجام و مجلس ترحیم این جانباز شهید در همان روز و از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد ساکیان منعقد خواهد شد .

اضافه شدن دو عنصر جدید به جدول مندلیف...

مراسم نامگذاری رسمی این دو عنصر در مسکو برگزار شد و در آن کاتسوکی تاموتسی رییس اتحادیه بین المللی شیمی تئوری و تجربی شرکت داشت.

بر پایه این گزارش، عنصر 114 فلروفیم با حروف اختصاری Fi و عنصر 116 هم "لیورموریم" با حروف اختصاری Lv نامگذاری شدند.

 

این دو عنصر در آزمایشگاه واکنش های هسته ای فلروف روسیه وابسته به موسسه پژوهش های هسته ای این کشور کشف شد و ریاست گروه دانشمندان را "یوری اوهانسیان" عضو آکادمی روسیه برعهده داشت.

ادامه نوشته

عید غدیر...

خطبه غدیر، در راه بازگشت به مدینه (روز 18 ذیحجه سال دهم هجرت) وقتی رسول خدا (ص)

به منزل غدیر خم رسید فرشته خدای بر او نازل گشت و این آیت را در شأن امیرالمؤمنین علی (ع)

ابلاغ نمود: یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیك من ربك و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمك من الناس...

(مائده، 67) یعنی: ای پیغامبر فرستاده، برسان آن چه فرو فرستاده شده است

به تو از خدای تو اگر نرسانی چنان است كه هیچ یك از پیغامهای خدا را نرسانیده باشی.

خدا ترا از مردمان نگاه می دارد... برای اجرای امر الهی رسول خدا دستور داد حاجیانی

را كه از پیش رفته بودند و آنان كه هنوز حركت نكرده بودند توقف كنند سپس فرمود

در محل غدیر خم، محوطه ای را كه پنج درخت سمره (خارین) در اطراف آن بود از خس

و خاشاك ستردند و روی درختها سایبان گستردند. روز پنجشنبه هجدهم ذی حجه

رسول الله (ص) ، نماز ظهر را پیشاپیش مسلمانان در آن محل بگزارد. آفتاب به قدری

سوزنده بود كه مردم قسمتی از ردای خود را زیر پا می افكندند و قسمتی را روی سر

می كشیدند. بعد از نماز بر منبری از جهاز شتران كه در وسط جمعیت آماده شده بود

بالا رفت و خطبه مبسوطی در شرح وظائف مسلمانان و مناقب اهل بیت ایراد نمود متن

كامل این خطبه را سپهر در ناسخ التواریخ (1/495) نقل كرده است.

ادامه نوشته

شهیدحسین فهمیده

محمدحسین فهمیده، فرزند محمدتقی در یكی از روزهای اردیبهشت‌ماه سال 1346 در محله پامنار قم به دنیا آمد. در سال 1352 در «دبستان روحانی» قم مشغول به تحصیل شد. در سال‌های 1356 و 1357 اعلامیه‌های رهبر كبیر انقلاب اسلامی را پخش می‌كرد......
در ادامه مطلب مطالعه شود....

    شهید فهمیده

مروری بر زندگی‌ شهید محمدحسین فهمیده

محمدحسین فهمیده، فرزند محمدتقی در یكی از روزهای اردیبهشت‌ماه سال 1346 در محله پامنار قم به دنیا آمد. در سال 1352 در «دبستان روحانی» قم مشغول به تحصیل شد. در سال‌های 1356 و 1357 اعلامیه‌های رهبر كبیر انقلاب اسلامی را پخش می‌كرد.

«فرشته فهمیده» خواهر شهید محمد حسین فهیمده می‌گوید: برادرم اردیبهشت ماه سال 1346 و همزمان با ماه محرم به دنیا آمد و پدرم به دلیل ارادتی كه به امام حسین (ع) داشت تصمیم گرفت نام پسرش را حسین انتخاب كند تا ادامه دهنده راه شهدای كربلا باشد. محمدحسین مقطع ابتدایی را در قم گذراند و بعد به كرج آمدیم. در سال 1357 در زمان درگیری‌های انقلاب او كه 11 سال بیشتر نداشت به پخش اعلامیه‌ها و نوارهای حضرت امام (ره) می‌پرداخت.

ادامه نوشته

در دوران بارداری چیپس و بیسکوئیت  استفاده نکنید

مطالعه ای که توسط مرکز پژوهشی اپیدمولوژی محیطی در بارسلونای اسپانیا انجام شده، نشان می دهد مصرف زیاد چیپس و بیسکویت در زنان باردار باعث می شود کودک هنگام تولد از وزن کمتری برخوردار باشد. محققان دریافته اند مصرف چیپس و بیسکویت در هنگام بارداری باعث افزایش ماده ای به نام آکریلامید در بدن زنان می شود که ممکن است روند رشد جنین را به خطر اندازد و در نهایت باعث تولد نوزادی شود که در مقایسه با نوزدان سالم تر سر کوچک تری دارد.

آکریلامید یک ماده شیمیایی است که در غذاهایی که با حرارت زیاد پخته می شوند، تولید می شود. این ماده معمولاً در غذاهایی مثل چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، نان و قهوه نیز یافت می شود.

دانشمندان معتقدند عدم رشد کافی سر کودک ناشی از اختلالات پیش آمده در رشد سیستم عصبی نوزاد است و این امر نیز به نوبه خود ممکن است روند رشد کودک در دوران پس از تولد را تحت تاثیر قرار دهد. یافته های این مطالعه نشان داده است که زنان بارداری که مواد حاوی آکریلامید بیشتری مصرف کرده اند، معمولاً کودکانی به دنیا می آورند که به طور متوسط 132 گرم سبک تر از دیگر کودکان متولد شده هستند و اندازه سر آنها نیز 0.33 سانتی متر کوچک تر است.

این مطالعه در سال های بین 2006 تا 2010 بر روی 1100 زن باردار در کشورهای دانمارک، بریتانیا، یونان، نروژ و اسپانیا صورت گرفته، نشان داده است که تاثیر چیپس بر سلامتی جنین در حال رشد دقیقاً همانند تاثیر سیگار و مواد دخانی است.

مصرف پسته كلسترول خون را كاهش می دهد.

دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه و رژيم درماني ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: مغز پسته داراي مقدار زيادي پروتئين گياهي و مواد نشاسته‌اي است و اين دانه كوچك سرشار از مواد معدني مانند پتاسيم، كلسيم، روي و منيزيم است كه بسياري از نيازهاي بدن را تامين مي‌كند.

وي افزود: روي موجود در پسته، در رشد سلول‌ها و بافت‌هاي بدن بسيار مؤثر است و وجود كلسيم و آهن در پسته به استحكام بخشيدن به استخوان و دندان‌ها همچنين درمان بيماري‌هايي مثل كم‌خوني‌هاي ناشي از فقرآهن كمك مي‌كند.

دكتر حسيني تصريح كرد: پسته داراي مقدار زيادي پروتئين است آن قدر كه مي‌توان آن را در كنار گوشت و حبوبات به عنوان يكي از منابع غني پروتئين به شمار آورد همچنين خوردن پسته براي بالا بردن حافظه و تقويت ذهن هم مفيد است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: پسته همچنين منبع غني فيبر و ويتامين 6 B نيز هست و ميزان پتاسيم موجود در هر 30 گرم پسته با پتاسيم موجود در يك عدد پرتقال برابر است./

شیرگاوی سلولها را از ابتلا به اچ آی وی ( ایدز) مصون می دارد

محققان استرالیایی با همکاری یک محقق ایرانی اقدام به تولید شیرگاوی کرده اند که سلولها را از ابتلا به اچ آی وی ( ایدز) حفاظت می کند.
 
به گزارش مهر، شیر تولید شده توسط این محققان استرالیایی از ملبورن دربرگیرنده پادتنی است که می تواند از تمام سلولهای بدن علیه ویروس "ویروس نقص ایمنی انسانی" حفاظت کند.
 
گام بعدی این دانشمندان تولید کرمی است که زنان بتوانند با استفاده از آن خود را در مقابل این بیماری محافظت کنند.
 
دکتر مریت کرامسکی و همکارانش دکتر راب کارتر و بهناز حیدرچی از دانشگاه ملبورن به این نتیجه رسیدند که استفاده از گاوها برای تولید پادتنهای ضد اچ آی وی شیوه ارزان تری نسبت به شیوه های کنونی است.
 
این محققان با شرکت فناوری زیستی Immuron همکاری کردند تا این شیر را تولید کنند. دانشمندان گاوهای باردار را با پروتئین اچ آی وی واکسینه کردند و نخستین شیری را که گاو پس از تولد گوساله تولید کرد را مورد بررسی قرار دادند.
 
نخستین شیر آغوز نامیده می شود و به طور طبیعی دارای پادتنهایی برای حفظ گوساله تازه متولد شده درمقابل بیماری است.
 
این گاوهای واکسینه شده در شیر خود پادتنهای اچ آی وی تولید کردند.
 
مریت کرامسکی که نتیجه تحقیقات خود را به عنوان یکی از برندگان برنامه ملی " علم تازه" ارائه کرده  در این رابطه گفت: ما توانستیم پادتنهای ویژه در مقابل اچ آی وی از شیر گاو بگیریم. ما این پادتنها را آزمایش کرده و در آزمایشهای آزمایشگاهی دریافتیم که آنها پادتن اچ آی وی هستند و مانع از تأثیر این ویروس در کل سلولهای بدن می شوند.
 
پادتنهای ضد اچ آی وی گرفته شده از شیرگاو همچنین قرار است به عنوان یک کرم در بازار عرضه شود تا مورد استفاده زنان قرار بگیرد.
 
در سراسر دنیا 30 میلیون نفر با ویروس اچ آی وی زندگی می کنند و هیچ واکسن موثری تاکنون در این رابطه ارائه نشده است. این تحقیقات با حمایت مرکز استرالیایی اچ آی وی و مرکز تحقیقات ویروس شناسی هپاتیت و همچنین شورای ملی تحقیقات بهداشت و سلامت در استرالیا انجام شده است.

زنده شدن یک مرد41 ساله در مراسم خاکسپاری خودش!!!

پلیس برزیل اعلام‌کرد: مرد 41 ساله‌ای با حضور در مراسم خاکسپاری‌اش خانواده‌اش را شوکه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، بنابر اعلام پلیس برزیل، خانواده «گیلبرتو»، با حضور در سردخانه جسد یک مرد را به اشتباه تشخیص داده و با تحویل گرفتن آن اقدام به برگزاری مراسم خاکسپاری او کردند.

برادر «گیلبرتو» گفت: پلیس اعلام کرد مردی نزدیک به مشخصات برادرم با ضرب گلوله کشته شد و برای تحویل گرفتن جسد به سردخانه مراجعه کنید.

او همچنین گفت: جسد این مرد شباهت بسیاری به برادرم داشت و جالب‌تر از آن شغل هر دوی آنان نیز مشابه هم بود. همچنین از آنجایی‌که برادرم برای مدتی ناپدید شده بود مطمئن شدیم این جسد متعلق به اوست.

در روز خاکسپاری یکی از دوستان «گیلبرتو» او را تصادفی در خیابان می‌بیند و موضوع را به او اطلاع می‌دهد. «گیلبرتو» نیز به سرعت خود را به محل برگزاری مراسم رساند.

برخی افراد حاضر در این مراسم با دیدن «گیلبرتو» پا به فرار گذاشتند و تعدادی دیگر از میهمانان بی‌هوش شدند.

هنگ کردن رایانه و دلایل اصلی آن؟

هر کاربری در خلال کار با کامپیوتر خود مطمئناً حداقل یک بار با هنگ کردن آن مواجه شده است و در چنین شرایطی یا سرعت عملکرد برنامه‌ها به شدت کاهش می‌یابد یا سیستم‌ عامل به طور کامل از ادامه فعالیت باز می‌ایستد و کاربر مجبور به راه‌اندازی مجدد رایانه می‌شود.

وی درباره این که آیا راه‌اندازی مجدد رایانه دردی را دوا می‌کند؟ گفت: مطمئناً کنار آمدن با این مشکل چندان ساده نیست، حتی اگر کاربر سعی کند که انتظار اجرای سریع برنامه‌ها را نداشته باشد اما باز هم در مواقعی که به انجام کارهای مهمی ‌می‌پردازید و یک‌باره با هنگ کردن سیستم ‌عامل مواجه می‌شوید، از آنجا که بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه‌اند و نمی‌دانند برای حل این مشکل باید چه کاری انجام دهند، تنها راه‌حل را نصب مجدد ویندوز می‌دانند، در حالی که برخی از راه‌کارهای موجود می‌تواند در حل این مشکل مؤثر باشد.

او در ادامه با ارائه راه‌کارهایی و افزود: پیش از هر چیز کاربر باید توجه داشته باشد که در این شرایط، پشتیبان‌گیری مقدمه کار به حساب می‌آید و بهتر است بدون اتلاف وقت و بدون آنکه حتی به روش‌های رفع مشکل فکر کند و بخواهد از آن‌ها استفاده کند، حتماً یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم خود تهیه کند.

ادامه نوشته

می توان از فاطمه صالحی که به طور مادرزادی دو دست و یک پا ندارد، به معنای واقعی کلمه یک "بمب روحیه" ن

فاطمه صالحی، دختری که هم سنتور می‌نوازد، هم طراحی و گریم انجام می‌دهد و هم دانشجوی موسیقی است؛ قصد دارد دکترای خود را هم بگیرد.


زمستان داشت تمام می‌شد. ساعت ۵/۶ صبح روز ۲۳ اسفند ۱۳۶۵ بود. همه در هول و ولای به دنیا آمدن بچه‌ها بودند. اول معصومه به دنیا آمد؛ بچه‌ای سالم و طبیعی. اما هنوز همه چیز تمام نشده بود، یک ربع بعد قل بعدی فاطمه به دنیا آمد؛ نوزادی که دست‌هایش رشد نکرده بودند و فقط یک پا داشت. از همه بیشتر پرستار اتاق عمل ناراحت شد چون باید این خبر را به پدر این دوقلوها و بقیه اعضای خانواده که پشت در اتاق عمل منتظر بودند می‌داد ...

مادرم زمانی که ما را باردار بود زمین خورد. همین باعث شد که من گوشه شکم مادر بچسبم و نتوانم حرکت کنم و رشد خوبی نداشته باشم. حتی وقتی مادرم دکتر می‌رفت آنها فکر می‌کردند که فقط یک بچه در رحمش وجود دارد؛ غافل از آنکه ما دو قلو بودیم.

اولین روز مدرسه را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. با آنکه با مادرمان رفته بودیم ولی من از نظر روحی خیلی اذیت شدم. چون مدرسه یک اجتماع کوچک بود و بقیه بچه‌ها خودشان را با من مقایسه می‌کردند و این مرا اذیت می‌کرد. وقتی هم که مادرم مرا در مدرسه تنها گذاشت، کمبودها را بیشتر احساس کردم ولی به هر حال توانستم دوستان خوبی پیدا کنم. اما تا دوران راهنمایی هم از نگاه‌های سؤال‌برانگیز مردم ناراحت می‌شدم.

او قبل از رفتن به مدرسه قلم را با پایش می‌گرفت و نقاشی می‌کشید و این روند تا سال دوم دبستان هم ادامه داشت تا اینکه معلم کلاس سومشان با او صحبت کرد و فاطمه قبول کرد که اگر بخواهد وارد دانشگاه شود باید مثل بقیه باشد بنابراین نوشتن با دست‌هایش را شروع کرد؛ اولش خیلی سخت بود ولی یواش یواش عادت کردم. هنوز هم خیلی از کارها را با پایم انجام می‌دهم؛ مثلا وقتی در خانه هستیم با پا غذا می‌خورم.

تا وقتی که فاطمه مدرسه می‌رفت برای آنکه از درسش عقب نماند به کلاس‌های آزاد نمی‌رفت ولی وقتی دیپلمش را گرفت سنتور را پیش استادش، غلامرضا مشایخی شروع کرد؛ "از سازها به پیانو و گیتار علاقه‌مند بودم ولی شرایط فیزیکی‌ام این اجازه را نمی‌داد. وقتی مشورت کردم متوجه شدم که می‌توانم در ‌ساز سنتور موفق باشم. اطلاعاتم درباره این ‌ساز در حد این بود که می‌دانستم به شکل ذوزنقه است ولی اگر حمایت‌ها و تشویق‌های استادم نبود شاید هیچ وقت به این ‌ساز علاقه‌مند نمی‌شدم.

فاطمه برای اینکه بتواند نواختن سنتور را شروع کند به پروتزهایی برای دستانش نیاز داشت تا با آنها مضراب را در دست بگیرد. متخصصان هلال احمر این کار را انجام دادند و فقط ماند یادگیری نت‌ها که فاطمه همیشه از آن می‌ترسید ولی بالاخره توانست با تمرین زیاد نت‌خوانی را هم یاد بگیرد.

او طراحی سیاه قلم را هم از برادر بزرگترش مهدی یاد گرفت؛ "در طراحی کشیدن پرتره انسان برایم خیلی سخت بود چون نمی‌توانستم دور صورت را خوب دربیاورم اما تمرین کردم و موفق شدم". بعد از آن هم به طراحی روی سفال علاقه‌مند شد.

بعد از اینها نوبت به گریم و آرایشگری رسید که فاطمه از کودکی به آن علاقه داشت؛ "وقتی ثبت نام کردم استادم گفت تو می‌توانی این کار را انجام دهی؟چون خیلی ظریف‌کاری دارد. من هم جواب مثبت دادم. در کلاس صدای استاد را ضبط می‌کردم و خیلی دقیق به کارهایش نگاه می‌کردم تا بهتر یاد بگیرم.

آموزش گریم به همین منوال تمام شد تا اینکه نوبت به روز امتحان رسید؛ روزی که اگر می‌توانست قبول شود دیپلم چهره‌پردازی می‌گرفت. فاطمه آن روز را به یاد می‌آورد و می‌گوید: "مسؤول برگزاری امتحان از مربی‌ام پرسید من چه مدلی به او بدهم که بتواند انجام دهد؟ این حرفش ترحم‌آمیز بود و خیلی ناراحت شدم و مربی‌ام هم به او گفت سخت‌ترین مدلی را که فکر می‌کنید به این هنرجو بدهید. او هم مدل خاتون را به من داد که خیلی سخت بود. بعد هم گفت یک ربع هم به‌ات وقت اضافه می‌دهم ولی من با خودم گفتم باید جوری کارم را پیش ببرم که به آن یک ربع وقت اضافه هم احتیاج پیدا نکنم". فاطمه آن‌قدر کارش را خوب انجام داد که تنها کسی در آن دوره بود که توانست با نمره ممتاز دیپلم گریم بگیرد.

اما انگار اشتیاق این دختر به تجربه و یادگیری مهارت‌های تازه تمامی نداشت چون او مدرک گرافیک کامپیوتری‌اش را هم گرفت؛ "من همه این مدارک را گرفتم تا شاید بتوانم برای خودم کاری دست و پا کنم ولی متاسفانه هیچ کس حاضر نمی‌شود به یک معلول کار بدهد. آنها به معلولیت آدم نگاه می‌کنند نه به اینکه چه توانمندی‌هایی دارد. برای کار به جاهای زیادی مراجعه کرده‌ام که تا الان به در بسته خورده‌ام".


ادامه نوشته

عدم جرم گیری دندان ها در طولانی مدت، بیماری به نام «پریودونتیت» به وجود خواهدآورد

با تشکیل کامل جرم بر روی دندان‌ها و عدم جرم گیری در طولانی مدت، بیماری به نام «پریودونتیت» به وجود خواهد آمد که شایع‌ترین اتفاق در این بیماری، تخریب استخوان و از بین رفتن دندان هاست.
 علی رحیمی در آخرین یادداشت از وبلاگ رویال در مورد اهمیت جرم گیری دندان ها نوشت:

تجمع موادغذایی مصرف شده و یا مواد معدنی موجود در بزاق دهان بر روی دندان‌ها موجب ایجاد لایه‌ای بر روی دندان ها می‌شود که اصطلاحا به آن پلاک دندان گفته می‌شود.

10 دقیقه بعد از مسواک زدن، پلاک بر روی دندان تجمع پیدا می‌کند، زیرا موادمعدنی موجود در بزاق نیز موجب تشکیل پلاک دندان می‌شوند.

اگر قبل از خواب مسواک بزنیم و در فاصله بین مسواک زدن و خواب، چیزی نخوریم، صبح روز بعد اگر با زبان سطح دندان ها را لمس کنیم زبری خاصی احساس می‌کنیم که این زبری، همان پلاک دندان است.

پلاک دندان به راحتی با مسواک زدن پاک می‌شود. به همین علت دندانپزشکان توصیه می‌کنند که دفعات مسواک زدن افزایش یابد تا پلاک های ایجاد شده به سرعت حذف شوند.

در صورت عدم حذف پلاک دندان در طولانی مدت، ساختار پلاک تغییر کرده و سفت و سخت می‌شود که در این صورت به آن جرم دندان گفته می‌شود.

تشکیل جرم به مرور زمان موجب التهاب لثه خواهد شد که بیماری لثه و التهاب آن در زمانی که جرم تشکیل نشده و هنوز به صورت پلاک دندانی باقی مانده است را ژنژیویت می‌گویند که همان التهاب لثه است.

ادامه نوشته

کشف خواص بال مگس در استرالیا +حدیثی از پیامبر(ص)

به تازگی یکی از تذکرات بهداشتی و پزشکی حضرت محمد (ص) کشف شده و محققان به این نتیجه رسیدند: مگسی که بیشترین بیماری ها را حمل می کند، پادزهر همان بیماری را نیز با خود دارد؛ مسئله ای که نبی اکرم (ص) 1400 سال پیش بارها توصیه کرده بودند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، استفاده از پادزهر حشرات از اوایل قرن بیستم آغاز شد. خانم دکتر "جوآن کلارک" در استرالیا به این مسئله اهتمام ورزید و در اثر تجربه فهمید که در سطح خارجی مگس پادزهر وجود دارد که برخی از امراض و بیماریها را معالجه می کند، بنابراین اذعان داشت که در مگس شفا وجود دارد. 
 
هر کسی در این زمینه نظریه ای ارائه کرد. اما کسب تجربه همچنان ادامه داشت تا اینکه تعدادی از اندیشمندان بحثهایی در این زمینه مطرح کردند و فهمیدند که مگسی که بیشتر بیماریها را حمل می کند، بیشترین پادزهر را که منجر به شفای بیماریها می شود، نیز حمل می کند؛ به گونه ای که تنها ناقل امراضی که حمل می کند، نیست. 
  
ادامه نوشته

13 روش زیبا کردن دندان‌ها

اگر مشکلی در ظاهر دندان های شما وجود دارد و می خواهید لبخند زیبایی داشته باشید، باید به یک دندانپزشک ماهر مراجعه کنید تا با توجه به مشکل دندان شما، روش خاصی را برای برطرف کردن آن در نظر بگیرد. در این مقاله، 13 روش زیبا کردن دندان ها توسط دندانپزشک را برای شما بیان می کنیم.
زیبا کردن دندان

1- باندینگ (پیوند) دندان

در این روش از یک صمغ همرنگ دندان استفاده می شود و با نور خاصی، این صمغ سفت می شود و در نهایت به دندان می چسبد.

 

این روش می تواند دندان های شکسته و تغییر شکل دندان را ترمیم کند.

در این روش، دندان ها با آمالگام (ماده پرکننده دندان) نقره ای نیز می توانند پر شوند.


2- روکش کردن دندان (ونیر)

ونیرها (veneer)، نازک و همرنگ دندان هستند که سطح جلویی دندان ها را می پوشاند.

روکش ها می توانند باعث تغییر رنگ و یا تغییر شکل دندان ها شوند، اما این فرایند قابل برگشت نیست و نمی توان آنها را برداشت.

ونیرهای با جنس چینی بهتر از ونیرهای با جنس صمغی هستند و در برابر بروز لکه ها مقاوم هستند و بازتاب نور در ونیرهای چینی شبیه بازتاب نور در دندان های طبیعی می باشد.

ونیرهای صمغی نازک تر می باشند و قبل از قرار دادن بر روی دندان، باید مقدار کمی از دندان را برداشت.

بهتر است راجع به نوع ونیر از دندانپزشک خود سئوال کنید.

ادامه نوشته

جن از چه چیزی خلق شده است؟

خالق اصلی همه موجودات در کتاب آسمانی خویش ،قرآن کریم به ماده اولیه خلقت جن و انس اشاره می فرماید:
در آیات ۲۶ و ۲۷ سوره حجر می خوانیم :
و به راستی ما انسان را از گِلی خشک که از گلی بدبو و دگرگون شده پدیدآمده بود آفریدیم(۲۶)
و جن را پیش از آفرینش انسان،از آتشی پدید آمده از بادی سوزان خلق کردیم(۲۷)
از این آیات بر می آید که جن قبل از انسان خلق شده است .اما چه حکمتی است که خداوند پس از خلقت انسان به تمام فرشتگان از جمله جنیان دستور داد تا به این موجود خلق شده از گل بدبو سجده کنند و انسان را مقامی بسیار بزرگ عطا بخشید؟
دوم اینکه چرا خیلی از ماها این جایگاه عظیم را درک نمی کنیم و به جای اتصال به خالق دست به دامان اجنه می شویم تا به مراتبی برسیم ؟

مدير دوبلاژ و گوينده «افسانه دونگ‌ئی»

با زهره شکوفنده، مدير دوبلاژ و گوينده «افسانه دونگ‌ئی»


خانم شکوفنده! با توجه به اینکه شما مدیر دوبلاژ سریال کره‌ای «دونگ‌ئی» بوده‌اید درباره مهم‌ترین ویژگی‌های این سریال‌ها بگویید چون تصور می‌کنم سریال‌هایی از این دست که تا میزان زیادی توانسته‌اند از اقبال عمومی در جامعه برخوردار شوند قطعا دارای مولفه‌های زیادی است.


البته اعتقاد ندارم همه سریال‌های کره‌ای که تا امروز دوبله شده توانسته‌اند مورد استقبال مخاطبان واقع شوند بلکه در این میان تنها چند کار مثل «یانگوم»، «افسانه جومونگ» و«امپراتور دریا» طی سال‌های اخیر از موهبت استقبال مخاطبان تلویزیونی برخوردار شده است. به نظر می‌رسد سریال «افسانه دونگ‌ئی» توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند. وقتی مردم مرا می‌بینند دائم سوال می‌کنند آخر داستان چه می‌شود؟ من نیز در پاسخ می‌گویم مهم نیست آخرش چه می‌شود مهم این است که در هر قسمت یک اتفاق تازه به وقوع می‌پیوندد. صرفنظر از اینها، دوبله سریال‌های کره‌ای دارای پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاص خودش است. به عنوان مدیر دوبلاژ این سریال سعی کردم جوانب زیادی را برای دوبله شخصیت‌ها رعایت کنم. یکی از این موارد استفاده از صداهای ناشناس بوده است. دلیل استفاده از صداپیشگان ناشناس هم به این خاطر است که آن شخصیت تداعی‌کننده نقش دیگری در یک فیلم خارجی برای مخاطب نباشد.

با توجه به اینکه سریال‌های کره‌ای حتما دارای وجوه افتراقی با سریال‌های اروپایی و آمریکایی است در برگردان و ‌ترجمه این سریال هم به مشکل برخوردید، یعنی ناچار شدید ‌ترجمه‌ای که از زبان کره‌ای این سریال به دست آمده را برای دوبله ویرایش کنید؟

نه، اما باید به این نکته توجه کرد که کره‌ای‌ها مقطع حرف می‌زنند. به عنوان مثال وقتی می‌خواهند بگویند: من برنج نمی‌خورم بین هر کلمه فاصله و مکث زیادی از نظر زبانی قائل می‌شوند. ما بیشتر روی جملات شخصیت‌های سریال کار کردیم تا هر جمله درست جای خود بنشیند و دوبله این سریال مثل سریال‌های ماهواره‌اي توی ذوق مخاطب نزند. در طول دوبله سریال «افسانه دونگ‌ئی» با دوبلورهای جوانی سر و کله زدم و خوشبختانه نتیجه این پیگیری‌ها و ممارست‌ها امروز این است که سریال نزد عامه مردم اثری موفق تلقی می‌شود.

دوبله «افسانه دونگ‌ئی» از کی آغاز شد و چقدر زمان برد؟

فروردین‌ماه امسال دوبله کار را شروع کردیم و از آن زمان به شکل فشرده کار را ادامه داده‌ایم. اول قرار بود این سریال هفته‌ای یک‌بار از تلویزیون پخش شود اما بر اساس تجارب قبلی که داشتم حدس زدم پخش این سریال از یک بار در هفته بیشتر خواهد شد بنابراین برای دوبله این سریال هفته‌ای 2 روز از صبح تا آخر شب کار می‌کردیم.

در ابتدای گفت‌وگو به برخی مشکلات دوبله سریال‌های کره‌ای اشاره کردید اما طبعا چنین کار پرکاراکتری با دشواری‌های بیشتری نیز حین برگردان مواجه بوده است.

به نظرم بزرگ‌ترین معضل این سریال‌ها این است که همه شخصیت‌هایش شبیه به هم هستند. (با خنده) اما محمد کشفی، صدابردار این سریال خیلی در این زمینه زحمت کشید و به ما در تشخیص هر شخصیت از دیگری کمک کرد یعنی گاه پیش می‌آمد به قسمت‌هایی برمی‌خوردیم که برخی شخصیت‌ها خیلی شبیه هم بودند و او بلافاصله با فلاش‌بک‌هایی که می‌زد به ما در این باره کمک می‌کرد که به نظرم کمک‌های ایشان خیلی توانست در پیشبرد دوبله نقش داشته باشد.

ادامه نوشته

دختر کو ندارد نشان از پدر ...

دروازه تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال به دروازه‌بانی نام آشنا سپرده شده؛ دروازه‌بانی که به رغم جوانی‌اش نامی باتجربه را به همراه دارد. او که حالا در چارچوب تیم ملی فوتبال بانوان جوانان قرار گرفته دوست دارد گلری مثل پدرش در تیم ملی بزرگسالان باشد.
 

"افروز کربکندی" دختر 17 ساله رسول کربکندی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی و مربی کنونی فوتبال چند سالی است فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرده است و اکنون دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال است.

 

او درباره حضور در تیم ملی فوتبال زیر 19 سال بانوان به ایسنا می‌گوید: خانه ما یک خانه فوتبالی است و من وقتی شاهد هیجان فوتبال در خانواده‌ام بودم به این رشته علاقه مند شدم و از ابتدا هم دوست داشتم فوتبالیست شوم.

 دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان جوانان ادامه می‌دهد:‌ حدود پنج سال است که فوتبال و فوتسال را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم. ابتدا در پست فوروارد بازی می کردم اما یک روز دروازه‌بان نداشتیم و من به درخواست مربی تیم به جای دروازه بان درون دروازه رفتم و بعد از آن هیچ‌گاه از دروازه بیرون نیامدم. حالا هم دروازه بانی را بیشتر از هر پستی در فوتبال دوست دارم. هدفم این است که دروازه‌بانی مانند پدرم باشم و بتوانم نتیجه خوبی در تیم ملی بگیرم.

 افروز کربکندی درباره این که پدرش مخالفتی با حضور او در فوتبال ندارد؟ اظهار می کند:‌ پدرم گفته بود که فوتبال رشته نامردی است اما من علاقه زیادی به این رشته دارم و پدرم هم مشوق من در این راه است. امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که بتوانم فوتبال را ادامه دهم. آرزویم این است که یک پیشنهاد از سوی یک تیم اسپانیایی داشته باشم و بتوانم به عنوان یک دختر ایرانی و با پوشش در سطح بین المللی بازی کنم.

 
افروز کربکندی دروازه بان تیم ملی فوتبال جوانان به همراه هم تیمی‌هایش

 

ادامه نوشته

پژو ۳۰۱ به زودی عرضه می شود

کمپانی ماشین سازی فرانسوی پژو جدیدترین ماشین خود، پژو ۳۰۱ را که به عنوان یک خودرو ارزان طراحی کرده است در نمایشگاه ماشین فرانسه معرفی می کند.

مدل تازه این ماشین در اسپانیا ساخته خواهد شد و فروش آن از ماه نوامبر در بازار های ترکیه، اروپا شرقی، روسیه، اوکراین، یونان، خاور میانه و افریقا آغاز خواهد شد.

جزییات بیشتر درباره این خودرو در نمایشگاه پاریس اعلام خواهد شد.

عشق از نگاه متولدين ۱۲ ماه سال

متولدين فروردين ماه :
به سوي من بيا تا تو را حس كنم

و دنيا خواهد ديد داستان عشقي سوزان را

كه شعله اش در قلب من خواهد بود به هنگام عاشقي

گويي در دنياي شواليه ها و پرنسس ها سر ميكند. قلبا عاشق است و در عشق پا بر جاست.

 

متولدين ارديبهشت ماه :
عشق را در چشمان منبنگر
چهره ي بر افروخته ام را ببين و عشق را حس كن
به صداي نفس هاي من گوش كن
و بشنو ترانه ي عشق را

عاشقي بي قرار است و كمرو ولي پرشهامت.
موسيقي بر او تاثير فراوان دارد.


متولدين خرداد ماه :
با من به رويا بيا به روياي عشق
بيا تا بر فراز بلندترين كوه گام نهيم
بيا تا در ژرف ترين اقيانوس شنا كنيم
بيا تا به دورترين ستاره ها پر كشيم
بر عشق ما هيچ چيز ناممكن نيست

بهترين عاشق دنياست و گفتارها و دل او پر ز روياهاي عاشقانهاست.

 

متولدين تير ماه :
بهشت هيچ است
دربرابر گام برداشتن در كنار تو
در شبي زيبا
زير نور ماه

دلي نازك و پرز محبت دارد و از دل سوختن مي هراسد.

 

متولدين مرداد ماه :
گويي خورشيد گرماي خود را از دست داده است
و گل هاي سرخ عطري ندارند
و ستارگان ديگر نميخوانند
آن گاه كه چشم مي گشايم و مي بينم
با تو نيستم

عاشق پيشه است وبي عشق زندگي نمي كند.

 

متولدين شهريور ماه :
شايد به نظر برسد كه عاشق نيستم
شايد به نظر برسد كه نمي توانم عاشق باشم
شايد به نظر برسى كه حتي نمي خواهم عاشق باشم
ولي نه در برابر عشقي مانند عشق من به تو
كه تا آخرين لحظه عمر آن را در قلبم نگاه خواهم داشت

عشق او شعله اي كوچك ولي جاودان است و در پي عشقي حقيقي است.

 

متولدين مهر ماه :
با پر شورترين گفتارهاي عاشقانه
با ماجراهاي عاشقانه اي كه خواهيم داشت
با فداكاري هايم درراه عشق به تو
خواهي ديد كه چگونه دوستت دارم

در امور عشقي ورزيده است وزندگي اش پر ز ماجراهاي عاشقانه است .. . .
زن متولد مهر عشق خود را در عمل نيزبه اثبات مي رساند.

 

متولدين آبان ماه :
در التهاب شنيدن ترانه ي گام هاي تو هستم
كه به سوي من مي آيي
و عاشقم بر انتظار آن لحظه كه تو رادر كنار خود حس كنم
دوستت دارم

هيجان عشق براي او زيبا و پر جاذبه است ودر عشق صادق است.

 

متولدين آذر ماه :
نجوايي از سوي تو
نگاهي كوتاه از تو
لبخندي شيرين بر لبان زيبايت
و من خود را غرق در عشق مي يافتم

خوش بين است و راستگو. شايد نگاهي شاعرانه به عشق داشته باشد.

 

متولدين دي ماه :
روزها ماه ها و سال هامي گذرند
و شايد هيچ چيز عوض نشود
جز من
كه بيش از پيش عاشق گشته ام

شايد در ظاهر بي احساس باشد ولي قلبي گرم و پر ز عشق دارد.

 

متولدين بهمن ماه :
مي خواهم آزاد زندگي كنم
بسان پرندگان مهاجر
ولي قفسي ساخته از عشق تو
جايي است كه همواره روبه آن خواهم داشت

عشق خود را دير ابراز مي كند و عاشق آزادي است. اولين عشق او قلبش را به تپش در مي آورد و هرگز فراموش نخواهد شد.

 

متولدين اسفند ماه :
من آني نيستم
كه بي عشق زندگي را سر كنم
آن گاه كه در رويايي عاشقانه هستم
و چشمانم را ميگشايم
و عشق رويايي ام را در تو مي بينم

در عشق بي نظير است.جذاب و پرنشاط است.احساساتي و رويايي است.

براي دور کردن مورچه ها از آشپزخانه چه کنيم؟

وقتی مورچه‌ها این موجودات ریز به خانه‌ای نفوذ می‌کنند، ابتدا با شاخک‌های رادار مانند خود به‌راحتی مواد غذایی را تشخیص داده، قبل از هرگونه اقدامی توسط شما با ساختن لانه به راحتی میهمان ناخوانده می‌شوند.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛مورچه های خانگی اغلب حشرات مفیدی هستند که با شکار کردن حشرات کوچک و تخم‌ها و نوزادان آن‌ها و جمع آوری ذرات مواد غذایی از نقاط غیر قابل دسترس، به ما در تمیز کردن خانه کمک می‌رسانند.
بنابراین بهتر است با این حشرات مهربان‌تر باشیم و ضمن رعایت نکاتی که برای دور نگاه داشتن آنان ارایه می‌شود، فقط در صورت مزاحمت جدی و بالا بودن جمعیت این حشرات در خانه به عنوان آخرین راه حل، از تله گذاری و یا راه های پیشنهادی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید.

ادامه نوشته

تفاوت WAP و GPRS چیست؟

ایتنا - شرکت ارتباطات سیار نیز برای فعال‌سازی سرویس GPRS خود ابتدا این سوال را از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید سرویس خود را بر اساس WAP و با GPRS داشته باشید که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت ارسال پیام کوتاه با متن عدد" ۱ " به شماره ۸۰۸۸ اقدام کنند.
id='doc_div28'>

اپراتور اول تلفن همراه،‌ اینترنت همراه خود را با عنوان GPRS و WAP ارائه می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با استفاده ازپروتکل برنامه‌های کاربردی بی‌سیم (Wireless Application Protocol) می‌توان از اکثر قابلیت‌ها و پروتکل‌های ارتباطی شبکه جهانی اینترنت نظیر ایمیل، مرور وب، UDP، IP، XML و WML بهره برد.

در تعاریف این پروتکل آمده است که WAP برای نمایش صفحاتوباز زبان نشانه‌گذاری بی‌سیم (Wireless Markup Language: WML) استفاده می‌کند.
این زبان با زبان نشانه‌گذاری دستگاه‌ها قابل حمل (Handheld Device Markup Language: HDML) و زبان نشانه‌گذاری امتدادپذیر (XML) نیز سازگاری کامل دارد.

ادامه نوشته