ترجیحاً بهتر است در هر خودرو از تایر و تیوب مخصوص همان خودرو که در دفترچه راهنماى آن مشخص شده استفاده گردد.درغیر این صورت بهتر است به نکات زیر توجه گردد هرچند که انجام این امر در صورتیکه در کاتالوگ خودرو ساز قید نشده باشد مورد تایید تایرسازان هم نخواهد بود.
1-استفاده از تایرهاى پهن تر براى خودرو
2-استفاده از تایرهاى بایاس بجاى رادیال
اینکار بهیچ وجه توصیه نمیشود. ولى چنانچه در موارد استثنایى اصرارى به این امرداشته باشیم ، بهتر است ارتفاع تایر جایگزین برابر
تایر اصلى باشد.در ضمن در یک محور از 2 نوع تایر استفاده نشود و در اسرع وقت به رفع مشکل اقدام شود.
3-استفاده از تایرى با (لاى ) بالاتر و یا کمتر
استفاده از تایر با تعداد لاى کمتر از حد مشخص شده توسط سازنده خودرو به هیچ وجه مجاز نیست.
همچنین استفاده از تایر بالاى بیشتر نیز توصیه نمیگردد زیرا:
طوقه و رینگ تایرهاى تیوبلس داراى قوس و زاویاى معینى است که باعث میشود لبه طوقه کاملا در رینگ آب بندى شود. در صورتیکه تایرهاى معمولى داراى این خاصیت نیستند و بنابر این باد تایر در این حالت با سرعت بیشترى کم میشود و مشکلات خاص تایرهاى کم باد را بوجود میآورد.